maylique's FotoPage

By: maylique dean

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  >  >>]    [Archive]
Sunday, 28-Aug-2011 03:51 Email | Share | | Bookmark
Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Selamat Menyambut Kemerdekaaann

 
 
 







Assalamualaikum kepada sahabat2 fp..

biarpun dunia fp tidak lagi semeriah dulu dengan kunjung mengunjungi fp masing2 namun aku masih setia di sini kerana aku tidak suka berfb...

untuk rakan rakanku...

tengok la banner raya di umah mak aku di Sg Petani...cantikkannnnn
dan mak aku memang patriotik tengok la bendera yang tersusun di pagar umah kami....dan sangkaq burung yang dikalerkan...

burung2 dah takdak sebab abah aku dah bebaskan mereka sejak di balik haji ...

selamat hari raya semua dan maaf zahir batin.....



Thursday, 11-Aug-2011 01:28 Email | Share | | Bookmark
Aku emo di bulan puasa...........

 
 
 
View all 4 photos...
hari ini kita cerita yang lain sket....luar dari kebiasaan...takdak pasai pameran takdak pasai tapak projek dan takdak pasai model umah....

hari ini .....aku hendak mengenang kembali tok dan wan aku....dan kredit hendaklah diberikan kepada adik aku iaitu angah yang telah memberi kebenaran aku mengopy gambar dari blog nya sapa nak baca ctatan versi dia leh baca di sini http://aduhaianak.blogspot.com

umah ni dulu adalah umah yang tercantik di kampung aku...siap dibina ketika aku darjah 2...sekitar tahun 1982...tapi kegembiraan yang dirancang tiba2 dilanda dugaan (alamak ctatan kena berenti sat, bos suruh buat keja )sat g aku sambung taip

dugaan yang aku maksudkan ialah tokwan aku yang bernama Abdullah telah menjadi lumpuh sebelah badan.....maka maktok lah yang menjaga wan aku dengan sabar....maktok pulak asma....
dan aku adalah cucu pertama..bila cuti skul aku mesti balik sana...dan aku mcm adik aku jugak ada geng main masak2 tapi dengan syarat api kena betoi punya..kami p beli ikan talang kat kedai haji bakaq masa tu sekoq ikan baru dua kupang lima duit saja...lepas tu aku akan masak megi dalam tin susu bayangkan betapa dasatnya...hahahahah selalu aku la master mind...ida tu pengikut saja...dia tu kan budak baik, la ni jadi cikgu maths...

dulu rumah ni meriaaaahhh sangat bila raya budak2 berdoyon tiba...tapi la ni bila tengok menitik air mata aku....sedih sebab byk sangat kenangan di sini....(emo sat) nak cita lanjut yang versi lawak tengok blog adik aku...

wan meninggal tahun 92...masa wan meninggal maktok merana...dia tk boleh tengok kerusi yang wan selalu duduk...semua dia suruh letak luar...depa hidup bersama selama 50 tahun... dan akhirnya 6 bulan selepas kematian wan..mak tok juga meninggal.....maktok dulu suka pakai kebaya nyonya dan dia pun macam nyonya jugak dengan sanggul siput sejemput...wan pulak memang la mcm cina dah dia pun keturunan cina...makanan kegemaran dia moi makan dengan ayam goreng halia kecik kecik.....dan sayur sawi maktok yang sangat aku suka...dan senduk gulai maktok yang aku musnahkan (patah) bila aku guna untuk ketuk ais....hahahahhahaa

apa pun andai ku bisa mengundurkan masa...alangkah indahnya



















Sunday, 7-Aug-2011 00:49 Email | Share | | Bookmark
rotiku rotiku jua..

 
 






aduhhhh sungguh susah menjadi seorang maylique rupanya...lambat sket mesti cikgu besaq (pakcik pemancing) kacau suruh hapdet...aku bzzz sangat sejak balik changlun bukan pasai pa..dok kalut dgn persiapan nak buat kad raya la...iklan dalam paper la....banner la...signboard la...semua akkkaaakkk jugak yang kene...

semalam aku cuti, maka aku pun meringankan tulang mengemas rumah yang sekangkang anak kera tu..kemudian tah mana mai semangat tak tau aku try buat roti dengan tunjuk ajar kawan baik aku aishah...(yang tengah demam campak..sian dia)

uli punya uli ...tadaaaaaaaaaaaaaa...comei dak? jangan ingat meen saja pandai hahahahahah
jangan marah meeennnn

p/s; roti ini KAYA


Wednesday, 27-Jul-2011 03:57 Email | Share | | Bookmark
Pameranku yang Hancus Di Baling

 
 
 
View all 6 photos...
Hari ahad yang lepas aku pun berangkat la ke Baling pagi pagi buta, waktu orang dok kalut nak p keja..(dan beberapa orng yang cuba potong kiri telah berjaya membuat aku sakit hati)

Pameran di baling bukan ada sambutan sangat pun tambahan petang tu ribut melanda..habisla khemah nak terbalik sebab angin...aku dok seriau dia timpa scale model umah aku saja...

boleh la tgk gmbr2 angin kuat ni.....fuhhhhhh

esok aku di changloon...dan aku akan di sana sepanjang hari.......diharap pakcik pemancing berpuas hati dengan laporan hari ini



ribut melanda....


lari lari selamatkan diri...


habis lingkup...


pameran moto vespa




pengadil dok check moto vespa...


Tuesday, 26-Jul-2011 01:34 Email | Share | | Bookmark
Masalah Di Pejabat..strawberry oh strawberry....

 


banyak udang banyak garam, banyak orang byk ragam..macam tu la jugak dkt pejabat ni...hari ni kita lari tajuk sat...kalau dok cita pasai Baling saja sat g bosan pulak...

haaaaa gmbr strawberi ni adalah pemberian adik manis di pejabat ni..orang dia memang la cantik dan berbudi bahasa cuma yang tak tahan cara dia keja.....sat mc sat emergency sat mak sakit...sat terkunci dlm umah..hai macam2 kerenah dia...ni jam dah 9.40am tak sampai pejabat lagi...mau tak sakit hati kami semua... bila kuar makan orang lain makan sejam dia makan 2 jam....

harap2 HR celik mata la dengan masalah ni kan kan ... takkan nak biar kot ye tak?


[<<  <  [1]  2  3  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net